Avond valt over Mexico-Stad

28 september 2018 - Mexico City, Mexico

Een avondje met voor een ieder wat wils, het is bijna jammer dit alleen te moeten doen qua dat!

De chaos van de stad verdwijnt met het zwarte doek wat over deze metropool heen valt. Eigenlijk zijn steden dan veel mooier, veel meer zichzelf. "Zichzelf zijn" is sowieso een eigenschap dat niet alleen steden een stukje werkelijke glans geeft, i.p.v. de zonneglans van de dag, ook als menselijke eigenschap is het een eigenschap die in het beste geval boven alles staat.

Een klein hapje eten (Torta’s Mexicanas) en drankje in Centro Historico en een bezoekje aan de Templo Mayor, om vervolgens richting de “avondwijken” Roma en Condesa te gaan. Waarheidsgetrouw toch gauw weer een uurtje lopen, maar dat doet me goed zo’n avondwandelingetje! Daarnaast kom je langs plekjes (gothicwijkje, hele leuke wijkjes met nog meer straattentjes) waar je niet 1 2 3 komt!

In de bovengenoemde “avondwijken” is het inderdaad gezellig! Een volgend klein hapje, om een uurtje of 10, heerlijke tijden, kan ik niet achterwege laten bij één van de vele heerlijke tacotentjes, en ook een “armoedebiertje” Corona mag niet ontbreken! Heerlijk verfrissend in het nog aangename avondklimaat en, nog belangrijker, bij het werkelijk onmenselijk scherpe eten! Ik ben in Thailand geweest maar dat was nog niet van dergelijke orde (uitzonderingen daar gelaten).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl