Een weekje in een notendop

11 oktober 2018 - San Joaquín, Costa Rica

Buenos días amigos!

Tijd voor een kleine update!

Sinds mijn weekendje met zon, zee, en het exotische en paradijselijke leventje begon het studeren ook weer voor mij deze maandag, moet ook gebeuren! Het is echter een plezier te leren! Iedere dag vorderingen en mijn contact met de familie is steeds vrijer en opener!

Woensdag had ik zowaar een dubbele les, zowel in de ochtend, als in de middag! Dit om zo nu en dan een vrijdag of maandag vrij te kunnen nemen als ik weer weekendje op stap ben, ideaal!

Maar, dubbele les, dan heb je natuurlijk een lunchpakketje nodig. En nee, dat zijn niet de boterhammetjes met kaas, pindakaas en Nutella, maar een zorgvuldig in elkaar geduwd bakje met rijst, groente en vlees! Typisch lunchje hier! Toch bevallen die dubbele lessen me absoluut, is wel een lange dag en veel informatie maar je zit er wel lekker in!

Zoals ik wellicht al eerder vertelde, krijg ik 1 op 1 les. Mijn lerares heeft, naast haar werkzaamheden als lerares, een winkeltje met natuurlijke producten, op vele gebieden. Zo ook gezonde en natuurlijke snacks, en hemeltje lief, die zijn lekker! Altijd een fijn notenkoekje of crackertjes met typisch Costa Ricaanse (zoete) jam, jamjamjam! (Zie foto’s)

Verder was deze woensdag Brandon, de zoon des huizes, jarig. Hij vierde zijn 21e verjaardag alweer! Tevens werd een van zijn betere vrienden ook nog eens 21 deze dag, een klein feestje waard! En bijkomend dingetje, in Costa Rica is het niet normaal familie te feliciteren 🤷🏻‍♀️

Ik feliciteerde de moeder, maar dat is hier blijkbaar heel vreemd. Ik legde het haar uit en ze vond het lief, dus toch maar iedereen gefeliciteerd! Zoon Brandon zelf was bij zijn vriendin en zag ik ‘s avonds pas, oeps.

Een klein feestje die ik maar even meemaakte trouwens, want we gingen (ja ja woensdag dinerdag) met de andere vrijwilligers en studenten een hapje eten en drankje doen! Er zijn dit weekend 2 nieuwe bij gekomen, eentje uit, alweer, Duitsland, en eentje uit Zwitserland, maar die is dan weer van origine van Denemarken. Het gezelschap wordt met de week exotischer haha. Ze zijn wel leuke aanwinsten. Ze zijn open, vrolijk en gezellig!

Een avondje uit eten bij een Mexicaan, wat een idee! Ik ben namelijk een groot fan van Mexicaans eten! Veel burrito’s, taco’s en nacho’s kregen we voorgeschoteld! En eerlijk, een klein beetje te veel, maar je blijft ervan door eten want het is zo goed!

Wel werden onze nieuwe vrijwilligers eventjes op toepasselijke manier welkom geheten in Latino-Amerika! Een groep typisch Mexicaanse muzikanten vergezelde ons gedurende de avond! Zo ook een kleine verrassing voor Sophia, die volgende week 20 wordt. We regelden een heerlijk stukje taart, een sombrero, en een restaurant dat, onder leiding van de Mexicaanse muzikanten, haar even in het zonnetje zetten met Spaanse verjaardagliedjes, en ze is pas volgende week jarig... haha!

Goed, dat waren de laatste daagjes eventjes in een notendop! Strakjes weer naar mijn les, en morgen weer een vliegdagje a la afgelopen vrijdag, want we gaan een weekendje naar de jungle in Monteverde! Daar horen jullie dan ook vast en zeker weer genoeg over!

Jullie alvast een fijn weekend, nog even 1 dagje doorzetten!

Saludos a la familie en tot snel 💋