Daar sta je dan!

26 september 2018 - Mexico City, Mexico

Daar sta je dan!

Zo voelde ik me wel eventjes eerlijk gezegd in de chaos die de luchthaven van zo’n wereldstad al meebrengt...

Maar goed, de gedachte dat ik daadwerkelijk zomaar aan de andere kant van de wereld, in het land der taco’s, stond, maakte me eerlijk gezegd heel opgewonden en goedlachs en liet mijn vermoeidheid in mum van tijd verdwijnen!

Het onwennige wat ik altijd heb na zo’n reis en het aankomen in de daaropvolgende bestemming, dat is er. Het onwennige wat ik zo erg had over het alleen zijn, dat is nu aardig verdwenen.

Het was een gedachte die ik mezelf maar voor moest blijven nemen toen ik, na een meer dan prima vlucht, achtereenvolgend een uur voor de douane in de rij stond, vervolgens mijn koffer uit een uithoekje van de bagageruimte moest wegplukken en ik over een ritje van normaliter een minuut of 10 nu minstens een kleine 3 kwartier deed doordat alles aardig vaststaat in deze waanzinnig metropool... Maar toch stond ik liever vast dan de gemiddelde rijstijl van een Mexicaan te moeten ervaren, angst kennen ze in ieder geval niet!

Mensen die random overal oversteken, bedelaars die langs de auto’s gaan, of een klap op de auto geven, dit laatste is mij enigszins nieuw, het gebeurd hier allemaal. En het is normaal, mijn bellende taxichauffeur keek voor een 2e keer op, na zijn vriendelijke, korte, maar duidelijke “ola señor” toen ik instapte, en lachte om mijn schrikreactie!

Het was een positieve ontwikkeling want de man, in gebrekkig Engels (dan kunnen wij Nederlanders ineens goed Engels!), legde wat uit over de stad en de mensen, en in combi met de toeristische fileroute, waardoor je dan toch nog genoeg ziet en ervaart, maakte het ritje alsnog beter en beter.

Blij dat de mensen hier nog een klein woordje Engels kunnen want de Spaanstalige radio drukte me nog eens op het feit dat ik ook zeker nog wat te studeren heb in Costa Rica!

Ik heb, naast een lange reis, nog niet eens echt wat meegemaakt en ik kan alweer zo een verhaal ophouden, dat moet nog wat worden...

Ik zou zeggen, welkom in een andere wereld! Een wereld waarin ik nog 3 daagjes toeristje mag spelen en het dan echt begint!

Ik zal langzaamaan ook wat nieuwe foto’s en video’s toevoegen! Kijken dus maar!

Groetjes!