Kort maar krachtig

25 oktober 2018 - San Joaquín, Costa Rica

Hoi jullie allemaal,

Een relax weekje was het, na een relax weekendje!

Maandag een dubbele les, maar werkelijk heel relax, het huis van mijn Spaans lerares is toch een soortement van 2e huis hier voor mij, en lekker eten en een kop koffie staat er altijd klaar!

Maandag was ook de verjaardag van Sophia! Ja, die hadden we stiekem al eens eerder bij de gezellige Mexicaan gevierd, maar deze avond nog eens met wat gezellige drankjes samen in Heredia!

Dinsdag was een standaard dagje, middag les, avond veel huiswerk. En, je gelooft het niet, ik heb gewandeld naar mijn les! Echt waar! Anderhalf uur, fijn zonnetje (nee natuurlijk niet, belachelijk warm) en grootse inspanning! En ja, zonnetje, weinig tot geen regen meer, het einde van het regenseizoen nadert!

Er was echter ook minder fijn nieuws... Een van de familieleden van mijn gastgezin was aangereden en moest met spoed het ziekenhuis in deze avond... Gelukkig niets ernstigs, maar zeker even schrikken!

Woensdag een dagje met van alles wat!

In de ochtend les, daar lunch, en in de middag nog een enkel uurtje les, want in de middag waren we met zijn allen uitgenodigd op het hoofdkantoor van Projects Abroad! Een kopje koffie, stukje taart, dat, voor een 3e maal, voor Sophia’s verjaardag! Fijn met iedereen bijgekletst, evenals een nieuwe vrijwilliger welkom geheten! Een 40 jaar oude moeder uit the USA 🇺🇸 Dat is eens wat anders! En even het vermelden waard, de chocolade taart met karamel, hemels!

Deze avond met het meest hechte groepje, Franzi, Charlotte en ikzelf, avondje naar de Mexicaan! En wat blijven die nacho’s goed zeg!

Goed vandaag was vooral laatste dingetjes uitzoeken voor mijn weekendtripje naar Panama-Stad 🇵🇦 Daarnaast lezen van een Spaans boek, op mijn niveau, dus niveau 1e/2e klas middelbare school hier. Wilde ik zelf, want praten en luisteren doe ik veel, maar ook het lees niveau wil ik graag omhoog schroeven!

Goed, maar weer eens een kort maar krachtig verhaaltje! Ik laat maar van me horen vanuit Panama!

Groetjes van mij 💋

1. Judith roos:
    26 oktober 2018
    Super verhaaltje weer veel plezier in Panama
  2. Fam. Westra:
    28 oktober 2018
    Wat is het toch leuk om je zo te kunnen volgen! En wat een leuke schrijfstijl heb je 😊. Geniet nog ff en tot snel!
    Groeten van ons allen 🤗🤗🤗🤗