Weekendje thuis

21 oktober 2018 - San José, Costa Rica

Hola amigos!

Daar ben ik weer! Zondagavond, dus weer even tijd voor een verhaaltje van dit weekend!

Zoals ik al vermeldde in mijn vorige blog, was dit weekend een tikkeltje rustiger van aard dan de tripjes in de andere weekenden. Dat betekent echter niet dat er niks ondernomen is! Eventjes een korte samenvatting!

Beginnende vrijdag, chronologisch gezien wel zo fijn. Dat was een prachtige dag!  In de ochtend een fijne wandeling door de buurt, om vervolgens met Charlotte en Franzi, de Franse en de Duitse mede-studenten, op stap te gaan in Heredia. We besloten een kijkje te nemen in de nieuwe Heredia City Mall “Pasao Flores”.

Hartstikke netjes en goed voor elkaar daar! Een lekkere lunch, en daarna een bioscoopje pakken, klinkt als een studentenleventje, maar dan in Costa Rica. Heel relax, en ook een ervaring! Bioscoop was verre van duur, omgerekend nog geen 5 euro! We gingen naar, gelukkig ook gewoon in het Engels, Venom! Goede film man! Maar nu komt het beste... de popcorn! Quesopopcorn en Caramelopopcorn, oftewel kaas en karamel, een echte aanrader! Ben bang dat er nog wel een biosbezoekje in zit... Daarna nog eventjes winkeltjes langs en relax naar huis.

Verder gaan we bij zaterdag, een dagje San José. Het is natuurlijk een soort van must om even een bezoekje te brengen aan de hoofdstad, ook al is het een op cultureel gebied of op gebied van schoonheid niet de meest hoogstaande stad, maar dat geldt voor de meeste Midden-Amerikaanse hoofdsteden, Mexico-Stad uitgezonderd. Er is niet zoveel historie en pracht en praal zoals wij in de Europese hoofdsteden kennen! Desondanks zeker de moeite waard voor een dagje, met een gids. Mijn Spaans lerares ging met ons mee! Hartstikke leuk, want zij kan het een en ander vertellen natuurlijk! En ze nam ons mee naar de Mercado Centro, de centrale markt van San José. Wat een gekkenhuis, maar je kan er heerlijk eten en je vind er alles wat je nodig hebt! Verder veel gewandeld, gezien en ervaren en afgesloten met wat goeie koffie op een dakterras in centrum van de stad!

Eenmaal thuis stond er lekkernijtje op het menu. Een hele uitleg, die ik goed kon begrijpen, volgde, maar de naam moet ik jullie echter verschuldigd blijven...

De avond verder. Eventjes wat samenvattinkjes terugkijken, om vervolgens met alle jeugd van de familie de Lion King te kijken, ook nog eens mijn favorietje wat betreft jeugdfilms, nostalgie ten top ❤️

Hierbij kijkt ook iedereen van mijn leeftijd of ouder mee! Kijk je kan hier echt wel uitgaan in San José, maar daarvoor is geld nodig, en ondanks dat het leven hier prima is voor deze familie, er blijft weinig geld over. Daarom gaan ze enkel af en toe met zn allen, de jongeren van de familie, uit naar feesten e.d.

In plaats daarvan gewoon simpel films kijken met bakken popcorn, de quesopopcorn hihi 🍿

Goed, zondag. Weer eens stap met zijn 5jes, naast de Charlotte en Franzi ook de Deense Maren en andermaal Duitse Verena. Oh, die waren ook mee naar San José, mocht ik dat vergeten zijn, oeps.

We gingen eens totaal wat anders doen, namelijk de belangrijkste, bekendste en beste koffieplantage van het land bezoeken, met uhm de naam.... natuurlijk weet ik die nog, slechte grap maar! Koffieplantage DOKA!

Na een klein wereldreisje omdat onze taxichauffeur, of beter gezegd Uber chauffeur eventjes de weg kwijt was, maar goed, we zijn er uiteindelijk terecht gekomen!

Voor mij, als ultieme koffieliefhebber, kwam ik natuurlijk terecht in het walhalla der koffie! Interessante tour, gevolgd door een proeverij van diverse soorten koffie, met lekkernijtje, koffiebonen met chocola 👀

Vervolgens nog een kleine wandeling langs de voet van de Poas Vulkaan, daar waar de plantages zich ook bevinden!

Een late maar uitgebreide lunch in het stadje Alajuela, zo zien we alle stadjes en dorpjes in de Green Valley rondom San José een beetje, en op huis aan, een nieuw topdagje dat voorbij vloog!

Goed, en dan is het alweer het moment dat ik dit schrijf, wachtend op de rest van mijn lieve familie hier, voor een fijn etentje, want het is een speciaal dagje. Waarom? Latere uitleg volgt denk ik hahaha!

Goed, dit was het dan maar weer voor nu. Het begint langzaamaan zowaar beetje aftellen te worden, ben nu zeker op de helft heen van deze reis!

Mis jullie wel stiekem en ben ook wel weer blij jullie te zien!

Trouwens, ik gebruik wel vaak het woordje “goed” vandaag, of niet? Beetje moe, bevorderd mijn schrijfkunsten niet 🙄

Groetjes thuis!

1. Marja en Herman:
    22 oktober 2018
    Leuk dat je het daar fijn hebt je kan goed schrijven lijkt wel net of we er zelf zijn top jongen heel veel plezier daar nog